Pump Track

Što je pump staza?
U ovom članku pokušat ćemo objasniti osnovne tehnike potrebne za vožnju po pump tracku, to jest pump stazi. No kad kažemo pump staza, sigurno postoje ljudi koji nemaju pojma o čemu govorimo. Pump staza je zatvorena kružna staza s rollerima, bermovima i skokovima, napravljena tako da se može konstantno voziti u krug.

Zašto voziti pump stazu?
1. Vožnja po pump stazi naučit će vas više važnih vještina koje vam osjetno mogu pomoći na singletracku,
2. Naučit će vas kako „pumpati“ teren za dobivanje brzine (više o tome niže u tekstu),
3. Naučit će vas kako voziti po bermovima i poboljšati vožnju kroz zavoje,
4. Naučit će vas kako zadržati brzinu kretanja da biste vozili što je brže moguće,
5. Pomaže vam naučiti kako u vožnji gledati nekoliko koraka unaprijed,
6. Stvara zaigranost na biciklu, omogućavajući vam da na stazi uočite zanimljive linije koje možda i nisu toliko očite,
7. Pruža intenzivnu vježbu za cijelo tijelo u vrlo kratkom vremenu,
8. Zaista je zabavno!

Kakav bi bicikl trebalo voziti?
Idealan bicikl za pump stazu je dirt jump bicikl. Dirt jump bicikli imaju 26″ kotače, izrazito kratke chainstayjse, agresivnu geometriju, debele okvire, otporne dijelove, krute vilice i vrlo nisko sjedalo. Dizajnirani su i napravljeni za dirt jumping, a pump staze, sa svojim bermovima, doublesima i ritmičnim dijelovima, prirodna su izvedenica dual slalom staza i dirt jumpova.

Dirt jump bicikl je idealan za ovo, ali pump stazu možete isprobati na gotovo bilo čemu. Ako imate 26″ kotače i kruti stražnji kraj, na dobrom ste putu: sve što trebate jest spustiti sjedalo da biste imali mjesta za bicikl da se kreće ispod vas.

Osnove pump staze
Kao što smo već rekli, osnovni cilj pump staze, uz zabavu, jest naučiti kako pumpati teren za održavanje brzine. Pump staze postavljene su kao serija rollera i bermova koji bi vam, ako je staza dobro dizajnirana i vozite je onako kako je zamišljeno, trebali omogućiti da brzinu postignete i održavate kroz cijelu stazu, a bez okretanja pedala.
Da biste to napravili, pri dolasku na roller, na njegovoj prednjoj strani (usponu) olakšajte prednji kotač. Kada kotač prijeđe vrh, težinu prebacite naprijed i rukama gurnite prema dolje (a zatim i stopalima) da biste dodali snagu na silasku. To „pumpanje“ (od čega i dolazi naziv pump staza) ono je što će stvoriti i održavati vašu brzinu na stazi.
Pri dolasku na berm pripazite da kontrolirate brzinu ulaska, zatim zadržite dobar položaj za ulazak u zavoj kroz berm te probajte izaći s više brzine nego što ste imali pri ulasku. Dok ste u bermu, držite oko na izlasku iz njega te pri dolasku do izlaza pažnju usmjerite još dalje na stazi.
Jedna od najvažnijih vještina za uspješnu vožnju po pump stazi (i brdsku vožnju općenito) je zadržavanje mirnoće gornjeg dijela tijela. Dok se bicikl ispod vas kreće gore-dolje i lijevo-desno, cilj je zadržati torzo, središte mase, da se kreće što ravnije, brže i tečnije.
Neke lokacije nude pump staze za početnike i za napredne vozače. Bez obzira na to koliko ste vješti s brdskim biciklom, ako nikad niste probali pump stazu dobro bi bilo da se za početak zadržite na stazi za početnike. Ako vaša lokalna staza ima samo „naprednu“ stazu, ne bojte se. Privlačnost većine pump staza leži u tome da, općenito, mogu biti onoliko lagane ili teške koliko si to dopustite.

Izvor: www.dropbike.com